Ferhan Baran

İstanbul doğumlu. Saint Joseph Fransız Erkek Lisesi’nin ardından Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde eğitim gördü. Aynı fakültede tamamladığı Yüksek Lisans eğitimini, ‘Movie Going Patterns’ başlıklı Master tezi ile noktaladı.

Sinema yazılarına, yöneticiliğini yaptığı Boğaziçi Üniversitesi Sinema Kulübü (BÜSK) Bülteni’nde yayınlanan, Mauro Bolognini’nin ülkemizde ‘Baba, Oğul, Gelin’ adıyla gösterime girmiş ’L’Eredita Ferramonti’ filminin eleştirisiyle başladı. 1994 yılında Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanan Jane Campion’ın ‘Piyano’ filmi üzerine kaleme aldığı ‘Campion Kederli Sonları Sevmiyor’ başlıklı makalesi basında yer alan ilk yazısıdır. 1997 yılında yayın hayatına başlayan Hürriyet Grubu ‘Gazete Pazar’ın, 2002 yılından itibaren Milliyet Gazetesi Kültür ve Sanat Dergisi’nin sürekli film eleştirmenliğini yaptı.

2001 yılında Bilgi Üniversitesi ‘Enis Rıza Kısa Film Atölyesi’nde dedesinin yaşamına ilişkin ‘Mustafa Rami’ isimli belgeseli hazırladı. Aralık 2004’te Türsak Vakfı’nın düzenlediği 7. Sinema Tarih Buluşması kapsamındaki Uluslararası Belgesel Film Yarışması SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) jürisinde görev aldı.

2013 yılından başlayarak üç yıl süreyle İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde ‘Sinema Endüstrisi’ başlıklı kendi hazırladığı dersi vermiştir.

Müzik çalışmalarına ilköğretim yıllarında konservatuar eğitimi ve özel derslerle başladı. 1995 yılından beri ülkemizin önemli koral topluluklarından İstanbul Avrupa Korosu’nun üyesidir.

2004 – 2012 yılları arasında sekiz dönem koronun Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı yaptı. Bu dönemde klâsik müzik repertuarının az bilinen eserlerinin Türkiye prömiyerlerinin gerçekleşmesinde önemli rolü oldu. Başta İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası olmak üzere tanınmış orkestra, şef ve solistler eşliğinde çok sayıda konser organizasyonunu yönetti.

2010 yılında, film müzikleriyle de bilinen besteci Fırat Yükselir’e ait ‘Yunus’tan Nazım’a Kantatı’ adlı koral eserin, Eskişehir Belediyesi Senfoni Orkestrası’nın eşlik ettiği Dünya prömiyerinin gerçekleşmesinde büyük katkıları oldu.

2016 yılından itibaren ulusal ve uluslararası yarışmalarda ödüller kazanmış Rezonans Korosu’nda başladığı müzik ve idari faaliyetlerini halen aynı koronun bas koristlerinden biri olarak sürdürmektedir.

2012 Eylül ayından başlayarak sinema yazıları ve film eleştirileri https://sadibey.com sitesinde yayınlanmaktadır.