Film İsimlerinde Çiçek İsimleri

ÇİĞDEM / (Çiğdem / Baytan / 62 / “Kaçırılan bir kız ile onu kurtarmaya çalışan babasının öyküsü.”) (Çiğdem Çiçeği / Uğurlu / 89 / “Yaşlı olarak hapisten çıkan adam ile karşılaştığı eski aşığının öyküsü.”)

GELİNCİK / (Gelincik / Gören / 78) (Gelincik Tarlası / Aslan / 68 / “??” – Sayman / 93)

GÜL / (Gül Ağacı / Aslan / 67/ “??” – Atadeniz / 83 / “Sevdiği erkek hapishaneye düşünce başından maceralar geçen talihsiz kızın dramatik öyküsü.”) (Yayla Güzeli Gül Ayşe / Gürses / 56 / “Yuvasını dağıtan karısından intikamını alan bir babanın öyküsü. ” – Palay / 69 / “Yengesi ve çocukları öldürülen bir adamın intikam öyküsü.”) (Gül Hasan / Kurtiz / 79 / “İsveç’te Türk işçilerini film çevirmek vaadi ile sömüren, sonunda işçilerin ayaklanması ile filmi çevirmek zorunda kalan bir şebekenin öyküsü.) (Gül ve Şeker / Seden / 68 / “İflâs etmiş bir fabrikatör baba ile üç oğlunun öyküsü.”) (Siyah Gül / Erakalın / 66 / bk.: “Siyah”) (Kırmızı Gül / Karcı / 93 / bk.: “Kırmızı”) (Güller ve Dikenler / Saydam / 70 / “Zorla evlendirildiği erkeğin zifaf odasından kaçan bir kızla, sonradan taşınıp evlendiği gencin öyküsü.”) (Bataklıkta Bir Gül / Aksoy / 83 / “Fakir bir kız ile zengin bir çocuğun aşk öyküsü.”) (Gülüm / Ökten / 02 / “Babalar, oğullar ve kızları arasında geçen bir kuşak çatışma öyküsü.”) (Gülüm Benim / Tatlıses / 87 / “Kamyon şoförü Hıdır, zengin kızı Cemile ile sevişir, kız nişanlıdır, iki sevgilinin aşkı acılı olaylarla sürüp gider.”) (Gülüm Dalım Çiçeğim / Seden / 71 / “Nişanlı bir profesöre aşık olan kantocu kızın öyküsü.”) (Hoş Geldin Gülüm / Ererez / 91 / Bir gazeteci kız ile bir reklâmcının nikahsız aşklarının öyküsü.”) (Cilalı İbo Tophane Gülü / Ergün / 60 / “Aynı kızı seven İbo’yla bir kabadayının öyküsü.”) (Dikenli Gül / Alyanak / 61 / “Hırsız bir kızla maceracı gencin güldürüsü.”) (Fikrimin İnce Gülü “Sarı Mersedes”/ Okan / 87 – 93 / bk.: “Sarı”) (Meyhane Gülü / Pesen / 66 / “??”) (Yaban Güller / Temizer / 85 / “??”) (Yaban Gülü / Utku 61 / “Doğuştan sakat bir genç ile Amerika’da okumuş bir mühendisin biri evlâtlık kıza olan aşklarının öyküsü.” – Güzide Sabri – 70 / “Zengin bir aileye evlâtlık olarak verilen köylü kızı ile aşık olan iki erkeğin öyküsü.” – Güzide Sabri) // (Derya Gülü / Akıncı / 73 / “??” – s. Duru / 79 / “Yaşlı bir kaptanın karısı ile yasak ilişki kuran denizci gencin öyküsü.”) (Donanmanın Gülü / Atadeniz / 87 / “Yemekleri nedeni ile birliğinden şeref madalyası alan bir bahriye eri ile kötürüm bir kardeşi olan genç kızın aşk güldürüsü.”)

KARANFİL / (Kırmızı Karanfiller / Erakalın / 62 / “Fakir bir kızla zengin bir gencin öyküsü.”) (Karanfilli Kadın / Pesen / 66 / “??”) (Karanfilli Naciye / Seden / 84 / “Bir pavyon dansözü ile ona aşık olan bir gencin öyküsü.”)

LEYLAK / (Leylaklar Altında / Tedü / 54 / “Babasının ölümünden sonra kör bir yazarın yanına sekreter olarak giren Lale’nin öyküsü.”- Mebrure Alevok – Utku / 68 / “Bir köşk sahibi zengin kadınla, bir ressamın aşk öyküsü.”)

MENEKŞE / (Bir Demet Menekşe / Ökten / 73 / “Evliliğinde “mutsuz bir fabrikatörle, bir terzihanede çalışan kızın aşk öyküsü.”) (Menekşe Gözler / Evin / 63 / “??” – a. Yılmaz / 69 / “Aynı gazinoda çalıştıkları dansöze aşık olan iki arkadaşın öyküsü.”) (Menekşe Koyu / Karabuda / 90 / “Bir balıkçı köyünde geçen Kerem Usta ile karısı Neriman’ın köy halkı arasındaki ilişkilerinin öyküsü.”) (Menekşeler Mavidir / Tokatlı / 87 / bk.: “Mavi”)

PAPATYA / (Papatya / Yener / 56/ “Çingeneler arasında büyüyen Papatya’nın bir rastlantı sonucu tanıdığı ressam Halûk ile aşk öyküsü.” – Erich von Stroheim’in ‘Paprika’ isimli romanından – Gök / 87 / “Tüm delikanlılar yoksul balıkçı kızı Papatya’ya tutkundur, o ele avuca sığmayan biri olarak kimseye yar olmaz, köyün delisi de O’na tutkundur, genç adam bir olay yüzünden hapse girince, Papatya da fahişe olur.”) (Papatya ve Karabiber / Efekan / 03 / Sait Faik öykülerinden yapılan bir kolaj.)

YASEMİN / (Bir Demet Yasemi(e)n / Saner / 61 / “Evlerine sığındığı zengin adamın oğlu ile büyüyüp, ona aşık olan kızın öyküsü.”)

ZAMBAK / (Zambaklar Açarken / Saydam / 73 / “Evli bir piyes yazarı ile Avrupa’da öğrenimi sırasında bir mankenle evlenen oğlunun öyküsü. – Kerime Nadir)

*****

LALE devri/ (Lale Devri / Ar / 51 / “III. Ahmet devrinde saray halkının lâleye ve sanata düşkünlüklerinin öyküsü.”)

Bu Yazının Tamamlayanları:

14.06.2012 – Film İsimlerinde Sair Gıda Maddeleri İsimleri
12.06.2012 – Film İsimlerinde Renk İsimleri
10.06.2012 – Film İsimlerinde Meyve – Sebze İsimleri
07.11.2011 – Film İsimlerinde Hayvan İsimleri
01.11.2011 – Film İsimlerinde Meslekler

(09 Haziran 2012)

Orhan Ünser